• Αρχική
  • Γιατί θα έπρεπε να τοποθετήσω ένα συναγερμό στην ΜΟΤΟ μου?

Γιατί θα έπρεπε να τοποθετήσω ένα συναγερμό στην ΜΟΤΟ μου?

Καλή ερώτηση.
Προφανώς για το ίδιο λόγο που χρησιμοποιώ μια κλειδαριά δίσκου η ένα “πέταλο” κλπ., δηλαδή να αυξήσω τις πιθανότητες να βρω την μηχανή μου στην θέση που την άφησα. (αν δεν την έχει πάρει ο γερανός της τροχαίας . παίζει και αυτό το σενάριο).

Σε γενικές γραμμές θα μπορούσαμε να κατατάξουμε τους κλέφτες σε δύο κατηγορίες:
Στους “ερασιτέχνες” που με στοιχειώδη γνώση και εξοπλισμό (συνήθως  λοστό , ψαλίδι , σφυρί ,και ένα κατσαβίδι) παραβιάζουν και κλέβουν τη μοτό που είναι τελείως αφύλακτη η με κακής  ποιότητας αντικλεπτικά συστήματα.
και στους “επαγγελματίες”, οι οποίοι έχουν περισσότερες  γνώσεις και πιο εξειδικευμένο εξοπλισμό που για ευνόητους λόγους δεν  θα αναφέρω.

Είναι τόσο απογοητευτική η κατάσταση με αυτούς ?, δεν υπάρχει καμία ελπίδα να γλυτώσουμε άραγε ?  Όχι βέβαια , Οι πιθανότητες και για αυτούς είναι μικρές, αν παίρνουμε ορισμένα σωστά προστατευτικά μέτρα

Μην ξεχνάμε ότι για την παραβίαση ενός καλού συναγερμού από τους κλέφτες  πολλοί οργανισμοί και εταιρείες με κατάλληλα εργαστήρια και επιστήμονες ερευνούν και εξελίσσουν συνεχώς τα συστήματα τους ώστε να είναι το δυνατόν απαραβίαστα. Για αυτόν τον λόγο ο κλέφτης θα πρέπει να έχει πολύ ειδικές ηλεκτρολογικές και ηλεκτρονικές γνώσεις , όπως και για την παραβίαση μιας καλής κλειδαριάς ?????  χρειάζεται ειδικές μηχανικές και μηχανολογικές γνώσεις .

Σαν συμπέρασμα ο συνδυασμός ενός καλού ????? συναγερμού και μιας  καλής κλειδαριάς ????? αποτελεί μια πιο ολοκληρωμένη λύση προστασίας και αποτρέπει τον κλέφτη να ασχοληθεί με την δική σας μοτο που το αποτέλεσμα παραβίασης θα είναι αβέβαιο και πιο χρονοβόρο (όσο υπάρχουν άλλες ποιο εύκολες η ασχολία του θα είναι αυτές ).

Πώς μπορώ να διαλέξω τοv κατάλληλο συναγερμό ;

Σε καμιά περίπτωση δεν θα σας υποδείξουμε εταιρεία η μοντέλο και αν κάποια από τα λεγόμενα παραπέμπουν κάπου αυτό το κάνουμε για να σας φέρουμε κάποια παραδείγματα και να γίνουμε πιο κατανοητοί.
Επίσης, οι φωτογραφίες που θα δείτε είναι από διάφορους συναγερμούς που υπάρχουν στην αγορά που και πάλι τα χρησιμοποιούμε ως παραδείγματα και όχι ως υπόδειξη του καλύτερου ή του χειρότερου συναγερμού

Όλοι οι συναγερμοί είναι ίδιοι?
Όχι. Θεωρητικά όλοι οι συναγερμοί έχουν την ίδια φιλοσοφία ως προς το τι πρέπει να καλύπτουν. Στην πράξη κάθε κατασκευαστής έχει την δική του εφαρμογή ως προς τα κυκλώματα που θα χρησιμοποίηση για καλύτερο αποτέλεσμα και περισσότερη αξιοπιστία.
Σαν παράδειγμα μπορούμε να αναφερθούμε στους ανιχνευτές κίνησης. Υπάρχουν ανιχνευτές κίνησης που χρησιμοποιούν ένα συνδυασμό ηλεκτρονικού και μηχανικού συστήματος για ανίχνευση κραδασμών και κίνησης. Επίσης υπάρχουν ανιχνευτές κίνησης που χρησιμοποιούν ειδικά chip και ανιχνεύουν τους κραδασμούς και την κίνηση καθαρά με ηλεκτρονικό τρόπο. Σε μία  “σοβαρή “ κατασκευή και οι δύο παραπάνω τύποι ανιχνευτή κίνησης θα λειτουργούν σωστά και αξιόπιστα αλλά ο πρώτος ( ηλεκτρομηχανικός) θα έχει μικρότερη διάρκεια ζωής και αυτό γιατί το μηχανικό μέρος κάποια στιγμή θα φθαρεί με αποτέλεσμα να μην μπορεί να συνεργασθεί σωστά με το ηλεκτρονικό μέρος.

 

Για να επιλέξετε τη σωστή συσκευή τα απαραίτητα χαρακτηριστικά είναι :
1) Αυτοτροφοδοτούμενος συναγερμός
1α) Με χαμηλή κατανάλωση ρεύματος κοντά στο 1 μΑ.
1β) Επιρητινωμένος για αδιαβροχοποίηση και μόνωση από θερμοκρασίες 
1γ) Ρυθμιζόμενη ευαισθησία του αντικραδασμικού ( προτίμηση ηλεκτρονικού συστήματος ανίχνευσης )
2) Σειρήνα με πολλά dB με ( προτίμηση αυτοτροφοδοτουμένη)
3) Τηλεχειριστήριο με τυχαίους κυλιόμενους κωδικούς και Anti-scanner ( προτίμηση με Τηλεειδοποίηση )
4) Είσοδο για τοποθέτηση και άλλων αισθητήρων.
5) Με δυνατότητα για “μπλόκο” μοτέρ.

Αυτοτροφοδοτούμενος συναγερμος / σειρήνα
Στην αγορά υπάρχουν συναγερμοί αυτοτροφοδοτούμενοι ( με ειδικά συστήματα αποθήκευσης ενέργειας  η επαναφορτιζόμενες μπαταρίες ) οι οποίοι σε περίπτωση που κάποιος αποσυνδέσει την μπαταρία της ΜΟΤΟ, χρησιμοποιώντας την εσωτερική ενέργεια θα συνεχίσουν να “χτυπάνε”  ώστε να σας ειδοποιήσουν και παράλληλα να αποτρέψουν κάποιον να συνεχίσει την δουλειά του ήσυχα και ωραία.
Υπάρχουν και σειρήνες  σαν extra που συνδέονται με τον συναγερμό για να καλύψουν την περίπτωση που προαναφέραμε.

 

Τηλεειδοποίηση
Είναι συσκευές που συνδέονται με τον συναγερμό της ΜΟΤΟ και σε περίπτωση που χτυπήσει ο συναγερμός,  μας στέλνει σήμα στο “μπίπερ” έτσι ώστε να μας ειδοποίηση ότι κάτι τρέχει με την ΜΟΤΟ.

Υπάρχουν βέβαια και συναγερμοί που ενσωματώνουν στην κεντρική μονάδα και σύστημα τηλεειδοποίησης. Τώρα θα μου πείτε πάλι τι είναι αυτό?
Λοιπόν αυτό σημαίνει ότι το τηλεχειριστήριο του συναγερμού εκτός από την δυνατότητα να στέλνει σήματα (εντολές λειτουργίας) στον συναγερμό έχει και την δυνατότητα να λαμβάνει από τον συναγερμό πληροφορίες που συνήθως τις εμφανίζει σε μία ψηφιακή οθόνη που έχει ενσωματωμένη πάνω του δίνοντας μας ηχητικό σήμα και  μέσω της οθόνης ένδειξη ποιος αισθητήρας ακριβώς ενεργοποίησε τον συναγερμό., ορισμένοι έχουν και ειδοποίηση με δόνηση.

Σήμανση  CE
Η σήμανση CE είναι υποχρεωτική σε όλες τις ηλεκτρονικές συσκευές που πωλούνται στην Ελλάδα και αφορά τις προδιαγραφές  και τις συχνότητες λειτουργίας που έχει ορίσει για διάφορες συσκευές η Ευρωπαϊκή Ένωση έτσι ώστε να ελαχιστοποιούνται οι πιθανότητες μη σωστής λειτουργίας από παρεμβολές και παράλληλα η ίδια η συσκευή να μην επηρεάζει και δημιουργεί παρεμβολές σε άλλες.


 

Συσκευή με αποστολή SMS.
Είναι συσκευές που συνδέονται με τον συναγερμό της ΜΟΤΟ και σε περίπτωση που χτυπήσει ο συναγερμός μας στέλνουν SMS στο κινητό μας, με την προϋπόθεση βέβαια στο σημείο που έχουμε παρκάρει την ΜΟΤΟ να υπάρχει κάλυψη από δίκτυο κινητής τηλεφωνίας.
Υπάρχουν και συσκευές οι οποίες παράλληλα με την αποστολή SMS στο κινητό μας, μας στέλνουν και την θέση της συγγεγκριμένης  κυψέλης που καλύπτει την περιοχή που βρίσκεται η Moto.

Στην Ελλάδα βέβαια δεν ενδύκνειται ως η καλλίτερη λύση διότι η κυψέλες μετάδοσης βρίσκονται σε μεγάλη απόσταση  μεταξύ τους και για τον λόγω αυτό δεν μπορεί να υπολογίσει την ακριβή θέση της Μοτο όπως της συσκευές με GPS η ακτίνα πληροφορίας πολλές φορές μπορεί να είναι και  2000μ. Ενώ για παράδειγμα στης Η.Π.Α. η νομοθεσία υποχρεώνει τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας να  έχουν μικρότερη  ισχύ οι αναμεταδότες για να έχουν μικρότερη ακτινοβολία και για αυτόν τον λόγω  το στίγμα της συσκευής εντοπισμού μπορεί να υπολογιστή με ακρίβεια ενός οικοδομικού τετραγώνου.

Συσκευή εντοπισμού με GPS.
Είναι συσκευές που συνδέονται με τον συναγερμό της ΜΟΤΟ και σε περίπτωση κλοπής εντοπίζουν την θέση της μοτο, σε επίπεδο δρόμων αριθμών ακόμα και σε μορφή χάρτη σε παγκόσμια γεωγραφική κάλυψη με την βοήθεια GPS (Δορυφορικό σήμα) ,και χρησιμοποιώντας GSM  modem σε συνεργασία με το data base της κάθε εταιρείας που το αντιπροσωπεύει Η αγορά διαθέτει για όσους δεν έχουν τοποθέτηση συναγερμό και συσκευές με ενσωματωμένο μερικώς σύστημα συναγερμού που επεκτείνεται σε ένα πλήρες σύστημα  με διάφορα extra όπως σειρήνα , ανιχνευτή σέλας, ρελέ μπλοκαρίσματος μοτέρ κλπ.  που μπορεί να δοθεί από οποιαδήποτε απόσταση κάποιες εντολές π.χ. να ενεργοποιήσετε την κόρνα η σειρήνα , τα φλας , ακόμη και το μπλοκάρισμα του κινητήρα από ένα σταθερό η κινητό τηλέφωνο
Εννοείται ότι για να μπορέσουν να εντοπίσουν την ΜΟΤΟ σας  θα πρέπει να υπάρχει ενεργό σήμα GPS γιατί αν είναι σε κάποιο υπόγειο η μέσα σε κάποιο Κοντέϊνερ τότε δεν είναι δυνατή η ανίχνευση της θέσης της ΜΟΤΟ.

 

Θα μου ρίχνει την μπαταρία ο συναγερμός?
Είναι γεγονός ότι πολλοί συναγερμοί έχουν μεγάλη κατανάλωση με αποτέλεσμα να ρίχνουν την μπαταρία .
Στα σύγχρονα συστήματα συναγερμού μοτοσικλετών πολλές εταιρίες κατασκευής έχοντας πάρει σοβαρά και υπ’όψιν τους αυτόν τον παράγοντα κατασκευάζουν με τέτοιο τρόπο τα κυκλώματα τους ώστε να “ρίχνουν” την κατανάλωση του συναγερμού στο και να μην αδειάζει η μπαταρία σε περίπτωση που η ΜΟΤΟ δεν χρησιμοποιηθεί για κάποιο εύλογο χρονικό διάστημα.

Μπορώ να τοποθετήσω τον συναγερμό μόνος μου?
Σε γενικές γραμμές δεν το προτείνουμε.
Η τοποθέτηση του συναγερμού χρειάζεται γνώσεις ηλεκτρονικού η ηλεκτρολόγου , αλλιώς μπορεί να γίνει  ζημιά που μάλλον θα είναι πολύ δύσκολο να “περάσει”  εγγύηση.

Βέβαια αν έχετε τις γνώσεις και είστε αποφασισμένος και προσεκτικός γιατί όχι? μπορείτε να τον τοποθετήσετε και  μόνοι σας. Χρειάζεστε το διάγραμμα τοποθέτησης του συναγερμού και το σχέδιο της ηλεκτρικής εγκατάστασης της μηχανής σας. Μην ξεχνάτε βέβαια ότι εκτός από γνώσεις ηλεκτρονικού η ηλεκτρολόγου Θα πρέπει να έχετε υπ’όψιν  ότι θα χρειασθεί να λυθεί και η ΜΟΤΟ σε κάποια σημεία

Αν αποφασίσετε να αναλάβει την τοποθέτηση του συναγερμού κάποιο εξειδικευμένο κατάστημα μην ξεχάσετε να ζητήσετε μετά όλα τα χαρτιά του συναγερμού, μαζί και αυτά με το σχηματικό διάγραμμα για την συνδεσμολογία του συναγερμού.
Μέσα στο κουτί κάθε συναγερμού υπάρχουν όλα σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία.

 

Κάποια μυστικά για την σωστή τοποθέτηση του συναγερμού

Μύθος η Αλήθεια?
Αν βραχυκυκλώσω τα φλάς  θα “κάψω” τον συναγερμό και δεν θα δουλεύει?

Μύθος εάν ο εγκαταστάτης έχει τοποθέτηση ξεχωριστές ασφάλειες στις γραμμές που συνδέουν
τον συναγερμό με τα Φλας .

Αλήθεια εάν ο εγκαταστάτης τα “έχει” δώσει όλα σε μία ασφάλεια  γιατί έτσι τον “βόλευε”.

Για την σωστή τοποθέτηση του συναγερμού
1) Φροντίστε το κουτί του συναγερμού να είναι τοποθετημένο σε ένα σημείο μακριά από το μοτέρ (λόγω της θερμοκρασίας  του κινητήρα   μπορεί να προκαλέσει ζημιά στα ηλεκτρ. κυκλώματα) και σε σημείο που δεν θα έχει εύκολη πρόσβαση κάποιος που θα ήθελε να του βάλει χέρι έχοντας κακό σκοπό.

2) Καλό θα ήτανε να χρησιμοποιηθεί ο ρελές για το μπλοκάρισμα του κινητήρα. Σαν εναλλακτική λύση υπάρχει και η επιλογή ο συναγερμός να “κόβει” την μίζα. Ειδικά σε συναγερμούς που δεν έχουν τηλεειδοποίηση λόγω του ότι αν μας “φιμώσουν” την σειρήνα με “χ” τρόπους που δεν μπορώ να αναφέρω για ευνόητους λόγους, θα μας πάρουν την  μοτοσικλέτα και ενώ ο συναγερμός θα λειτουργήσει δεν θα έχουμε καμία ειδοποίηση.

3) Επίσης  καλό θα ήτανε  η καλωδίωση του συναγερμού να τοποθετηθεί με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε  αν χρειασθεί για κάποιο λόγο να βγει η πλεξούδα της ΜΟΤΟ να μην αναγκασθούμε να κόβουμε καλώδια.
Πρέπει επίσης να γνωρίζετε ότι για να συνδεθεί ο συναγερμός το μόνο καλώδιο της ΜΟΤΟ που πρέπει να κοπεί είναι αυτό που αφορά το μπλόκο του μοτέρ. Όλα τα άλλα καλώδια συνδέονται παράλληλα.
Επίσης σε όλες οι συνδέσεις επιβάλλεται να χρησιμοποιηθεί κολλητήρι με κόλληση και μετά καλή στεγανοποίηση με μονωτική ταινία καλής ποιότητας.

Ενημερωτικά
Πολλές εταιρίες  διαθέτουν έτοιμες καλωδιώσεις για αρκετές από τις ΜΟΤΟ της αγοράς απλοποιώντας κατά πολύ την εγκατάσταση  του συναγερμού

Όσο καλά και να είναι στεγανοποιημένος ο συναγερμός απαγορεύεται δια “ροπάλου” η ρίψη πάνω του νερού με πιεστικό.

 

Προσοχή: Το σύνολο του άρθρου και του Φωτογραφικού υλικού του, αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του www.moto-accessories.gr .

Επιτρέπονται φυσικά η αναφορές και ή ολική αναδημοσίευση με την προϋπόθεση αναφοράς της πηγής με ενεργό link του www.moto-accessories.gr ως πηγή των πληροφοριών

Προστασία Δεδομένων

Προστασία Δεδομένων

Ασφαλή & κρυπτογραφημένη σύνδεση SSL

Δικαίωμα Επιστροφής

Δικαίωμα Επιστροφής

Εντός 15 ημερών (από την ημέρα παραλαβής)